Kwi 12 2014

Harpagan 47 – ponad 50 km po fajnych górkach :)

harpagan-47-logoTo miał być mocny biegowy weekend. W sobotę start w Harpaganie w miejscowości Bożepole Wielkie na trasie TP50 a w niedzielę teleport do niedalekiego Mechowa na Mistrzostwa Polski w longu BnO.

Sty 12 2014

Grand Prix BnO Hades 2014 – bieg 1

gp_logoPierwsze w tym roku zawody BnO odbyły się na Malcie 🙂 To pierwszy bieg z cyklu Grand Prix BnO KS Hades.

Dużą wygodą było użycie (w końcu! :)) przez chłopaków systemu SI (Sport Ident), dzięki czemu na bieżąco można było sprawdzać wyniki w namiocie sędziowskim 😉

Lis 22 2013

„Wszystko będzie dobrze” – nie tylko dla biegaczy

107347.1„Wszystko będzie dobrze” to film Tomasza Wiszniewskiego z kolejną bardzo dobrą rolą Roberta Więckiewicza. Wzruszający, ciepły, choć z pozoru z banalną historią. Do tego piękna muzyka Michała Lorenca.
W trakcie oglądania pomyślałem: – o, piękny film. I jest o bieganiu i niezłomności w dążeniu do celu. Później jednak drugie dno, trzecie i czwarte. Wszechobecny w polskim kinie alkohol (izm) tutaj też chucha na mnie z ekranu i pokazuje kolejną historię człowieka uzależnionego. Ale dobrze to się ogląda. W domu nie mogłem oderwać się od ekranu.

Paź 02 2013

Rozbrat z bieganiem, rower, zdjęcia

DSC_7670aNie biegam. Po setce w Krynicy ponaciągałem sobie coś w lewej nodze z tyłu, w „dole podkolanowym”. Nie wiem kiedy zacznę treningi. Na dodatek przepadły mi starty w trzech imprezach mistrzowskich, w tym ważne zawody w Elicie w Czechach, gdzie poziom jest bardzo wysoki.

Na razie jeżdżę na rowerze, zwiedzam niezwiedzone zakątki, zajmuję głowę różnościami. Dobra mina do złej gry.  Garść zdjęć z ostatnich dni zrobionych przy okazji odwiedzania różnych zakątków Poznania. Czytaj wpis

Wrz 07 2013

Bieg 7 Dolin – 100 km Krynica-Zdrój 2013

logoBędzie raczej smutno.
To nie był udany bieg. Ukończyłem, co dla niektórych jest wyczynem. Bo jest, 100 km w górach to nie takie hop siup, ale dla biegacza który swoje już wybiegał, nie jest to aż takim wyzwaniem, szczególnie gdy ma się już za sobą długie biegi w takim terenie.

Wrz 01 2013

Rekord Świata nad Maltą ;)

peelingW niedzielę nad jeziorem Malta w Poznaniu miałem okazję ustanowić nieoficjalny Rekord Świata w…

ale o tym za chwilkę 😉

Sie 24 2013

„Orientacja na Rakownię” – zawody BnO

orientacja-na-rakownieW sobotę w pobliskiej Rakowni odbyły się zawody w biegach na orientację „Orientacja na Rakownię„. Cała ekipa ‚biegajzmapa.com” pojechała na tę imprezę z ambicjami żeby powalczyć na trasie długiej. No, prawie cała, bo dwie dziewczyny zgłosiły się na traskę średnią 🙂

Sie 17 2013

Bieg Ultra Granią Tatr :)

logo-bgtBieg Ultra Granią Tatr to 70 km po górach 😉 Wysokich górach, w których na większości trasy biegłem po raz pierwszy w życiu 🙂
Było przepięknie, wesoło, słonecznie 🙂 Organizacja i atmosfera na biegu nieziemska, ludzie dookoła uśmiechnięci, a turyści dopingowali i robili miejsce na wąskich ścieżkach 🙂 To było niesamowite. Limit był na 250 osób, startowaliśmy w 5 grupach po 50 osób, co 10 minut od 4 rano, takie wymogi TPNu… Biegłem w ostatniej-najmocniejszej grupie i dzięki temu moglem doganiać zamiast uciekać, więc sprzyjało to robieniu zdjęć wielu zawodnikom po drodze 🙂

Sie 14 2013

Bieg Ultra Granią Tatr 2013 – oficjalna trasa

http://zabel.pl/blog/wp-content/uploads/2012/11/Bieg-Ultra-Grania-Tatr-logo.jpgPojawiła się już oficjalna trasa ultramaratonu Bieg Ultra Granią Tatr www.graniatatr.pl Czytaj wpis

Sie 03 2013

V Maraton Karkonoski – Mistrzostwa Świata w Długodystansowym Biegu Górskim

Maraton-Karkonoski-2013-logoPrzy okazji V Maratonu Karkonoskiego odbyły się Mistrzostwa Świata i Mistrzostwa Polski w Długodystansowych Biegach Górskich. Nie mogłem odpuścić takiej okazji, by wystartować z najlepszymi góralami, i jak tylko pojawiła się dodatkowa tura zapisów, od razu skorzystałem z szansy 🙂 A w ogóle to lubię wracać do Szklarskiej 🙂

Sie 01 2013

Migawki z bieszczadzkich wakacji 2012

DSC_2726-Bieszczady-ZabelPrzy okazji rozmyślań na temat tegorocznego Rzeźnika przypomniało mi się, że gdzieś mam fotki z Bieszczad w których byłem pierwszy raz w życiu latem 2012.
Piękne góry. W wielu miejscach ciche, puste. Pamiętam miłe chwile gdy gdzieś na szlaku ludzie pokrzykiwali dopingując mnie do wysiłku, albo przyjaźnie zagadywali, najczęściej pytając o bieganie. Dziwne, co nie? 😛
W sumie w Bieszczadach zaliczyłem 4 wybiegania czyli około 75 km oraz trzy wycieczki piesze. Fotki z tych eskapad wklejam poniżej. Aha, na pierwsze wybieganie po połoninie Wetlińskiej zabrałem lustrzankę z rybim okiem. Dla tych widoków warto było 🙂 Czytaj wpis

Lip 27 2013

Rajd Konwalii 2013

rajd-konwaliiNa Śnieżnych Konwaliach wygrałem darmowy start na letni rajd organizowany przez sympatyczną ekipę z Moch. Szkoda było nie skorzystać, ale długo się wahałem, bo w ten sam weekend rozgrywała się trzydniówka BnO w Limanowej Limanowa Cup.

Lip 20 2013

Szaga 2013

W zasadzie do samego końca nie byłem zdecydowany, czy tegoroczną Szagę pobiec na 100 km czy 50 km. Z jednej strony trzeba w końcu kiedyś zrobić „setkę” w nocy, z drugiej strony ślepy jestem jak kret i bieganie po krzakach po ciemku jest dla mnie nie lada wyzwaniem. Nie udało mi się jednak uzbierać kasy na odpowiednie halogeny, więc została „pięćdziesiątka”. Poza tym za dwa tygodnie Maraton Karkonoski, więc nie będę przeginał 🙂 Jak się okazało, nawet Trasa Piesza 50 km (TP50) tego dnia była poza zasięgiem…

Lip 14 2013

XXXII Wawel Cup 2013 czyli pięć dni ścigania w BnO

logo-Wawel-Cup-201332. edycja Pucharu Wawelu. Na tej imprezie po prostu trzeba być. A tym bardziej, ze z klasycznej trzydniówki, od tego roku kultowy „Wawel” zmienił się w pięciodniówkę! Czyli dwa dni więcej biegania. I nie tylko 😉

Nie będę się rozpisywał, bo mam do nadrobienia sporo zaległości na blogu (kto ich nie ma ;)), więc starym zwyczajem wypunktuję co ważniejsze spostrzeżenia z wyjazdu 🙂 Czytaj wpis

Lip 08 2013

4 Maraton Gór Stołowych 2013

Paweł WichłaczNie nie, nie pojechałem na ten maraton się ścigać, tylko towarzysko 🙂 Pomóc trochę przy oznaczaniu trasy, porobić zdjęcia, pobiegać po górkach i się dobrze bawić 🙂 Większość z tego planu udało mi się wykonać, jedynie mały zgrzyt powstał przy robieniu treningu. Mianowicie nadwyrężyłem prawą stopę w okolicy kostki…

Cze 30 2013

III Puchar Polski Północnej BnO – Borne Sulinowo 2013

logo-Borne-Sulinowo-BnOSpontaniczny wyjazd na dwudniówkę do lasów w których jeszcze nie biegałem 🙂  Fajnie wyszło, bo teren przyjemny, kameralna atmosfera znajomi z kosmosu i łączona kategoria M35-40. Trasy trochę biegowe, choć zdarzyło się kilka ciekawych przelotów, i udało mi się zrobić kilka błędów 🙂 Ogólnie czilałtowy, towarzyski wyjazd z elementami wyścigowymi, mrówkami, ośrodkiem PRL w Bornem Sulinowie, zwiedzaniem Szczecinka, dylaniem na koncercie Kultu, mega zapiekanką, objazdówką jeziora Trzesiecko, i innymi atrakcjami 😉

Cze 16 2013

XXV Puchar Ślęży w BnO

LOGO_puchar_slezy_2013Dwudniówka pod Ślężą to jest to. Chociaż fajniej by było spędzić w tej okolicy więcej czasu, to i tak warto było bryknąć pod magiczną górę. Mam duży sentyment do tych okolic, więc cieszyłem się na ten wyjazd. Sobotni słoneczny poranek zapowiadał piękną pogodę. Na miejsce dojechaliśmy „na styk” czyli o godzinie 15, przy czym zawody rozpoczynały się o… 15 🙂 Czytaj wpis

Maj 31 2013

X Bieg Rzeźnika

bieg-rzeznika-2013W skrócie:

byłem, ukończyłem. Z Iwoną zrobiliśmy to w czasie 10:14:54 i zajęliśmy 2 miejsce w parach MIX (11 w OPEN). Umierałem na połoninie Wetlińskiej, odżyłem na Caryńskiej. Znaleźliśmy jedno piwo i duży batonik Nutrenda, nówkę funkiel, nieużywany.
Aha, przed startem i w trakcie biegu miałem gorączkę.
I tyle 😉

Maj 26 2013

II Bieg Dąbrówki

logoKurcze, ciężki weekend 🙂 Rano miałem startować w Poznaj Poznań z Mapą ale Rzeźnik tuż tuż, więc nie ma co igrać z ogniem. Dodatkowo szykował się wyjazd na bieg do Dąbrówki, więc musiałem odpuścić poranny start na Cytadeli i pojechałem na skądinąd sympatyczny bieg kilka kilometrów za granicę Poznania 🙂

Maj 25 2013

Badania + Parkrun w Łodzi czyli mały trip do centrum Polski :)

Polska-BiegaW związku z Rzeźnikiem załapałem się na badania wydolnościowe organizowane przez Klinikę Elektrokardiologii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Tematem badań ma być „Wpływ ekstremalnego wysiłku fizycznego na prace serca u biegaczy długodystansowych biegów górskich”. Do Łodzi daleko nie jest, więc nawet się nie zastanawiałem i pojechałem się przebadać 🙂

Maj 15 2013

Brooks Cascadia 6

brooks-cascadia-6Moim Brooksom Cascadia 6 stuknęło już 16 miesięcy. W tym czasie „zrobiły” ponad 4200 km. Nadal żyją, i mają się dobrze 🙂
Zapraszam do przeczytania subiektywnych spostrzeżeń z biegania w tych trzewikach 🙂 To nie jest wpis sponsorowany 🙂

Maj 12 2013

II Dziesiątka Szpota

szpot-10kmZdychałem 🙂
Zdychałem, bo nie jestem w treningu szybkościowym.Większość tego co biegam służy raczej długim dystansom i finał tej wiosny będzie za trzy tygodnie na Biegu Rzeźnika.
Tymczasem niejako „po drodze” zapisałem się na dyszkę w Swarzędzu, bo akurat weekend wolny, więc można pobiegać coś mocniejszego po asfalcie. Mój lewy achilles co prawda nie był tym pomysłem zachwycony, ale tym razem to on nie miał wyboru. Mam nadzieję że się nie przypomni w najmniej oczekiwanym momencie… W każdym razie w sobotni, piękny deszczowy poranek z typowym porannym bólem między łydką a piętą, zwlokłem się wyrka i postanowiłem, że dzisiaj pobiegnę spokojnie, żeby niczego nie zepsuć przed Rzeźnikiem.

Kwi 21 2013

Harpagan 45

Harpagan-logoKiedy to ostatnio robiłem jakieś wybieganie dłuższe niż 20 km? Aaa…już wiem, równy miesiąc temu. Przed choróbskiem. Ponadto przez ostatnie 30 dni zrobiłem bagatela… 130 km. No i jak mogło mi się dobrze biegać na tym Harpaganie?

Kwi 14 2013

Mistrzostwa Niemiec w BnO – Sprint

logoNa Borach Dolnośląskich usłyszałem od chłopaków, że jest opcja wyjazdu do Berlina na tamtejszą imprezę mistrzowską. A że zwolniło się miejsce, to skorzystałem z okazji żeby pobiegać u zachodnich braci, w dodatku w Elicie 😉

Kwi 11 2013

Choróbsko

DSC_7894Po zimie przyszła zima i co niektórzy nie dawali już rady ze swoim zdrowiem. Pewien osobnik w firmie w której pracuję nie był zainteresowany odchorowaniem w domu, więc pozarażał kilka osób w biurze. Ja też się załapałem do tego zestawu „obdarowanych grypą”.

Mar 23 2013

Serpentyny Moraskie – bieg 4

logoAleż tu przyżarło. Standardowo już na Serpentynach wstrzeliliśmy się w iskrzący i skrzypiący śnieg 🙂 Podoba mi się to bieganie w stylu żurawia czy innej czapli z pelikanowych. Długie susy, wysoko kolana i byle do przodu żeby nie dać się zamknąć na zakrętach i wybierać własną drogę. Najgorzej biegnie się tuż za kimś, kto wpada w mniej kontrolowane poślizgi 😉 Czytaj wpis

Mar 16 2013

Maniacka Dziesiątka 2013 – jest życiówka! :)

Maniacka-Dziesiatka-2013W ubiegłym roku ten bieg zakończył się klapą – zdechłem. Ledwo doczłapałem w 41 minut (link). Tym razem pogoda miała utrzymać się na poziomie zimowym, czyli bez niespodzianek w stylu „20 stopni w cieniu” jak miało to miejsce rok temu 🙂

Byłem pozytywnie naładowany do tego biegu. Zimę przepracowałem tak, jak sobie zaplanowałem,  więc to był dobry moment by sprawdzić formę na asfalcie. Wiedziałem, że jeśli zejdę poniżej 38 minut to znaczy że jest dobrze. Ale nie spodziewałem się, że będzie „bardzo dobrze„! 🙂

Lut 24 2013

GP Hades w BnO – Skrzynki :)

GP-Hades-Skrzynki-1To jeden z tych dni, kiedy gruba pokrywa śnieżna zalegająca świat zaczyna poddawać się temperaturom dodatnim. W taki właśnie dzień w okolicach miejscowości Skrzynki odbyła się kolejna edycja Grand Prix KS Hades w Biegach na Orientację.

Lut 23 2013

III Bieg Górski Leszno-Grzybowo 2013

logo-bieg-gorski-lesznoWesoła ekipa 2K + 2M pojechała do Leszna na bieg górski. Tak tak, górski, bo pod Lesznem są prawdziwe górki na których można się nieźle stetrać 🙂 Nie obyło się bez atrakcji w postaci złapanej gumy już na starcie, czyli przy Lidlu na Szczepankowie. Na szczęście zapasówka i lewarek były na wyposażeniu berlingo, więc 10 minut i było po sprawie 🙂

Lut 03 2013

Kilian Jornet – filmik

kilian-jornet-trail-runningBędzie film. Ale najpierw wspomnę, że jest sobie taki gość który biega długie dystanse po górkach i większych górach. Nazywa się Kilian Jornet i urodził się w Hiszpanii. Jest młody, stworzony do tej roboty, i może się podobać się kobietom 😉